Grupa uczniów z kl. II b naszego gimnazjum pracowała nad projektem „Czy warto czytać powieści młodzieżowe?” Celem tego przedsięwzięcia było skłonienie uczniów do przeczytania dodatkowych powieści poza lekturami obowiązkowymi. W skład zespołu weszli: Jatczak Magdalena, Kaczorowski Jakub, Kubiak Natalia, Sowiak Kacper, Szafrański Piotr, Szczepaniak Igor i Weronika Wolna. Wszyscy ci uczniowie ambitnie i z dużym zaangażowaniem przyjęli swoje zadania. W tym celu odwiedzali biblioteki, czytali i gromadzili powieści młodzieżowe. Pokaz odbył się 25. kwietnia, a zobaczyli go uczniowie klas: Ia, Ib, Ic, IIa, IIb gimnazjum. Na początku swą prezentację multimedialną przedstawił Jakub, wyjaśniając, czym charakteryzuje się powieść młodzieżowa. Wyświetlając barwne, estetyczne slajdy zachęcał do czytania tego gatunku. Podał przykłady konkretnych książek oraz wyróżnił zalety tychże powieści, np. przystępny, slangowy język.

Magda i  Natalia zaaranżowały kram z książkami. Hasła reklamowe wykrzykiwane przez przekupki, bo w takie role się wcieliły, skupiły uwagę publiczności na wybranych powieściach, tym bardziej, że dziewczęta rozsypywały ulotki z wieloma tytułami powieści młodzieżowych. Młodzież z zaciekawieniem odszukiwała tytuły zasłyszane w całym projekcie. O stanie czytania lektur nieobowiązkowych w naszym gimnazjum, wszyscy dowiedzieli się z prezentacji Piotra, której wnioski powstały na podstawie ankiety przygotowanej przez Kacpra, Piotra i Weronikę. Diagramy i wykresy pokazały, że młodzież mało czyta, więcej dziewczęta, czytelnicy korzystają z propozycji internetowych w sprawie nowości, często pojawia się powieść młodzieżowa itp. Najbardziej dynamiczna okazała się część, gdy przygotowujący projekt zagrali bohatera z przeczytanej powieści. Kuba przedstawił się jako pan Tomasz z „Wyspy Złoczyńców” Z. Nienackiego, Igor jako Łukasz Borski z lektury „Za niebieskimi drzwiami” M. Szczygielskiego, Piotr jako Dick Sand z książki „Piętnastoletni kapitan” J. Verne, Kacper to Tomek Wilmowski z powieści„Tomek w grobowcach faraonów”, Magda jako Natalia z utworu „Biała wrona” Ewy Nowak, Weronika to Barbara Rosiek z „Pamiętnika narkomanki” i Natalia jako Hermiona z „Harrego Pottera” J.K.Rowling. Postaci te pokazały, że bohaterowie bywają w bardzo różnych sytuacjach życiowych, również w tych trudnych i czytelnik może się z nimi utożsamiać, porównywać czy po prostu i je poznawać. Ostatnim punktem projektu była prezentacja Igora pokazująca adaptacje filmowe powieści młodzieżowych. Uczeń odniósł się do dzieła literackiego i filmowego, przedstawił twórców oraz fragmenty wybranych filmów. Podkreślił, że warto przeczytać książkę, a potem dla porównania obejrzeć film, a nie odwrotnie lub zamiast.

Projekt powstał pod opieką nauczycielki języka polskiego- Danuty Klemczak, która dziękuje uczniom za zaufanie i wybór danego przedmiotu i tematu.

Aktualności


Dzisiaj jest: Czwartek
25 Kwietnia 2024
Imieniny obchodzą
Jarosław, Marek, Wasyl
Do końca roku zostało 251 dni.
Zodiak: Byk

Zapytania ofertowe

Losy absolwentów

Do pobrania

Nasze zdjęcia

Content