W piątek, 13 maja 2022 roku klasy 1a i 1b wybrały się na całodniową wycieczkę do Torunia.  O godzinie 7.45 rano dzieci miały zbiórkę na terenie szkoły. Autokar podjechał punktualnie,  a o godzinie 8.00 wyruszyliśmy. Droga była dość długa, ale mieliśmy postój na zjedzenie śniadania i zabawę na placu zabaw.

Zarówno klasa 1a, jak i 1b były zaopatrzone w szkolne, czerwone czapeczki, które odróżniały nasze dzieci od innych wycieczek. W autokarze pan opowiadała nam o Toruniu. Poznaliśmy legendy toruńskie, a także dowiedzieliśmy się, skąd wzięła się nazwa tego zabytkowe miasta. Po przyjeździe udaliśmy się na spacer z panem przewodnikiem po Starówce Miasta, podczas którego przewodnik przytaczał ciekawe legendy i opowieści dotyczące spotkanych zabytków min. średniowieczne mury obronne, brama mostowa, klasztorna, krzywa wieża, rynek staromiejski, Ratusz, Pomnik - Mikołaja Kopernika, Osioł - pręgierz dla żołnierzy Toruńskich i Franciszkański Kościół NMP. Niemniej ciekawą atrakcją okazała się wizyta w toruńskim Planetarium. Mogliśmy tam obejrzeć „gwiezdny spektakl” pt.: „Astropies Łajka”. Wszyscy byli zachwyceni filmem. Następnie poszliśmy na obiad do restauracji. Po obiedzie mieliśmy czas do dyspozycji grupy na zakup pamiątek                    i lodów. Po odpoczynku udaliśmy się do Piernikarni u Mistrza Bogumiła. Tam odbyły się warsztaty- pokazy interaktywne, gdzie dzieci wzięły udział w wyrabianiu i wypieku pierników. Ciasteczka korzenne wykonane przez uczestników w różnych kształtach mogli zabrać na pamiątkę. W godzinach wieczornych wróciliśmy do szkoły. Wycieczka była bardzo udana, wróciliśmy zadowoleni i pełni wrażeń

Aktualności

Dzisiaj jest: Piątek
29 Marca 2024
Imieniny obchodzą
Cyryl, Czcirad, Eustachy, Eustachiusz,
Ostap, Wiktoryn

Do końca roku zostało 278 dni.